2017. december 11., hétfő

Diós zabvagdalt vegyes salátával és sült répával

Számomra ez egy tökéletes ebéd volt. Egy tavaly őszi Ízek és érzések magazinban találtam a recepteket. Iszonyat egészséges, igazi vasgyűjtő menü! A fasírtnak külön örültem, mert végre sikerült olyan zabfasírtot készítenem - a sütőben! -, amelynek van íze, rendes állaga, és nem morzsálódik szét. Biztos vagyok benne, hogy sokszor fogom még elkészíteni ezt a fogást.

Hozzávalók a fasírthoz (3 személyre): 


  • 1 vöröshagyma felkockázva
  • 1 mk só
  • 2 gerezd fokhagyma összezúzva
  • 2,5 dl zöldségalaplé (bio leveskocka/ vegamixes víz)
  • 25 dkg lágy zabpehely
  • 20 dkg darált dió
  • petrezselyem zöldje vagy zeller zöldje felaprítva
Elkészítés:
  1. A hagymát egy kis vízben megpároljuk, majd sóval és a zúzott fokhagymával ízesítjük. 
  2. Felöntjük az alaplével, majd a zabpehely felét beleszórjuk, és pár pillanat alatt kását főzünk belőle.
  3. A másik felét összekeverjük a dióval és a zellerzölddel, majd hozzákeverjük a kását.
  4. Hűlni hagyjuk, majd pogácsát formázunk a masszából.
  5. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a fasírtokat, és kb. 20 percig sütjük 170-180 fokon. 
  6. Félidőben megforgatjuk őket.
  7. A maradék fasírtból remek hamburgert készítettem este.
A salátához:
  • 1 szál sárgarépa lereszelve
  • 1/2 cékla lereszelve
  • 2 marék spenót/zöld leveles saláta összetépve
  • káposzta felcsíkozva
  • 3-4 ek citromlé
  • 2 ek olívaolaj
  • pici méz
  • pirított napraforgó
  • csipet só
A sült répakarikákat magas hőfokon grill serpenyőben készítettem. Egyszerűen egy kevés olajon megsütöttem hirtelen a répát.

Forrás: Lengyel Zsuzsa (Ízek és érzések magazin)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése