2018. május 28., hétfő

Epres gyümölcsbőr chia maggal

Már nem először készítettem gyümölcsbőrt a gyerekeknek. Most az eperrel próbálkoztam. Nagyon finom lett! Amit mindenképpen meg kell jegyezzek, hogy érdemes az aszalóban vastagon hagyni a gyümölcspürét, mert ha vékony, nagyon törik a végtermék, vagy le sem vakarható róla a papír. Egy ujjnyi vastag legyen a réteg minimum!

Érdemes kísérletezni az ízesítéssel is. Ráadásul nem muszáj aszalót sem használni, mert sütőben is éppúgy el lehet készíteni.

A körtálcás aszalóban úgy készítem a gyümölcsbőrt, hogy szépen körberajzolom a tálcákat, kis ráhagyással, hogy az oldalát fel tudjam picit hajtani, és középen pedig kivágok egy kört. Nem bonyolult művelet. Sima sütőpapírt használok.


Hozzávalók:
  • kb. 3-3,5 kg eper
  • 2-3 alma
  • 1-2 ek vaníliapor
  • 1-2 ek chia mag
  • 1 csurgatás méz (abszolút elhagyható)
Elkészítés:
  1. Az epret alaposan megmossuk, lecsurgatjuk, majd botmixerrel a felkockázott almával együtt pürésítjük.
  2. Hozzákeverjük a többi hozzávalót.
  3. Az aszaló tálcáit kis ráhagyással kibéleljük sütőpapírral.
  4. 1 ujjnyi rétegben szétterítjük a pürét, majd 45-60 fokon teljesen kiszárítjuk.
  5. Melegében lehúzzuk a papírt a gyümölcsbőrről, és jól eldugjuk, hogy a gyerekek ne egyék meg még aznap az összeset. :)
  6. Tuning-tipp: készítettem olyat, amelyikbe fél cseresznyéket tettem díszítésképpen. Nagyon szép lett! El tudom még képzelni több almával, rebarbarával, meggyel pürésítve.
  7. Remek ajándék!
Forrás: Lengyel Zsuzsa




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése