2016. augusztus 19., péntek

Szilvás gyümölcsbőr

Csanád imádja a 100% gyümölcsből készült csintákat. Készítettem hát neki házilag. Az első házi gyümölcsbőrt szilvából és almából csináltam egy kis fűszerrel. Nagyon finom lett. Legközelebb vastagabbra fogom majd hagyni, hogy még rághatóbb legyen, de a végeredmény nagyon finom lett, és nem volt túl nagy művelet elkészíteni.
Ötletadó, gyönyörű könyv a témában: Michelle Keogh - Házi aszalás

Hozzávalók (egy kerek tálcányi adag):
  • kb. 20 db magvaváló szilva
  • 1 alma
  • pici víz (kb. 1 dl)
  • fahéj
  • vaníliapor
  • néhány csepp 100% citromlé
  • sütőpapír
  • aszalógép
Elkészítés:
  1. A gyümölcsöket megmosom, az almát meghámozom, a szilvát felezem és kimagvalom.
  2. Egy lábasban felteszem főni a feldarabolt gyümölcsöt a fűszerrel és a vízzel együtt.
  3. Csak addig főzöm, amíg összerottyan.
  4. Botmixerrel pépesítem.
  5. Ha már elég sűrű, pépes, akkor elzárom a gázt.
  6. Az aszaló tálcájába illeszkedő formát vágok ki sütőpapírból. Ceruzával körberajzolva a legegyszerűbb. Nekem kör alakú tálcám van, és azzal is jól működik.
  7. A peremeket is el kell fednie a papírnak valamelyest.
  8. Majd 5 mm vastagságban szétterítem a pürét. Egyenletes legyen, de a széleken egy kicsit vastagabbnak kell lennie, hogy könnyen le lehessen szedni a papírról. Érdemes egy picit megütögetni, megrázogatni.
  9. 35-50 fokon variáltam a hőmérsékletet. 6-10 órára lesz szükség, hogy elkészüljön. Az elején kb. 50 fokon aszaltam, majd pár óra után visszakapcsoltam 35 fokra.
  10. Amikor az egészet rugalmasnak, száraznak éreztem, elkezdtem szépen lefejteni a papírról. Körben, a szélekkel kezdtem. Akkor érdemes, amikor még meleg!
  11. A hatalmas kerek gyümölcsbőrt konyhai ollóval vágtam fel. Könnyebben lehet vele dolgozni, mint a késsel.
  12. Légmentesen lezárható dobozba tettem a kamrába. Forrás: Lengyel Zsuzsa

2 megjegyzés:

  1. Hatalmas ötlet, s biztos zseniális a cucc, de a neve...alig mertem megnyitni a posztod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha :))))) Komolyan így hívják! Tényleg rosszul hangzik. Na de mi legyen helyette? Gyümölcsös gumicukor? Gyümölcslap?
      Csintának is hívják, de az már márka lett. :D
      Amúgy üdv az oldalon!

      Törlés