2018. augusztus 18., szombat

Paradicsomos aszaltlap (és változatai)

A gyümölcsbőrök után elkezdtem zöldséglapokkal kísérletezni. Elsőként pici sóval ízesített sima paradicsomlapokat készítettem, majd thai bazsalikommal és fokhagymával ízesített sült kápiás paradicsomlapot. Jól hangzik, ugye?


Mire használható?
  • önmagában elcsipegethető
  • szendvicsbe tehető (picit áztatva olyan, mint egy szelet paradicsom, vagy jobb!)
  • rehidratálva (azaz vízbe áztatva vagy vízben főzve egy kis ideig) szószok alapja lehet
  • leveshez adhatjuk
  • apró darabokra tépkedve vagy ledarálva salátát, frittátát, pitéket ízesíthetünk vele
Hogyan készítettem?
  1. Megmostam  a paradicsomot.
  2. Egy nagy fazékba tettem felaprítva, majd annyi vizet adtam hozzá, hogy majdnem ellepje. Sóztam.
  3. Alacsony lángon főzni kezdtem, majd mikor már sűrű szósz lett, botmixerrel megdolgoztam.
  4. Ezt a masszát tettem aszalóba. 
  5. Az a tapasztalatom, hogy sokkal hamarabb aszalódik, mint a gyümölcsök, így bőven elég neki 7-8 óra 40-50 fokon. Érdemes nappalra időzíteni, hogy figyelni tudjuk.
  6. Kezdetben, amíg felmelegszik a gép, a püré és a levegő is, 57 fokon aszalom, majd leveszem 40-45-re.
  7. Az első adagom picit szárazabb lett, túlaszaltam. Ezt onnan tudom, hogy nagyon rászáradt a papír. Ha veletek is ez történik, melegítsetek kicsit rá, és úgy húzzátok le róla.
  8. Így az első adagból inkább paradicsom chips lett, de az íze isteni.
  9. A második adagot épp most pürésítettem le. Ehhez sült kápia paprikát adtam lepürésítve, valamint thai bazsalikomot és fokhagymát.
Forrás: Lengyel Zsuzsa 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése