2018. október 11., csütörtök

Vegán fasírtok cukkinihez, tökhöz, padlizsánhoz

Szeptember végén, október elején még mindig akad  a dobozban finom cukkini és padlizsán, valamint a fagyasztómban is találtam még gyalult tököt.
Két vegán fasírtot próbáltam ki az elmúlt időszakban, és mindkettő annyira finom volt, hogy muszáj megosztanom veletek!
Sokféle húsmentes fasírtot dobtam már ki, mert morzsálódott, vagy túlságosan megszívta magát sütés közben, de ezt a kettőt garantálom, hogy újra és újra el fogjátok készíteni, ha egyszer kipróbáltátok!


Az Ízőrző blogot már többször ajánlottam nektek, az első padlizsános-cukkinis fasírt pont innen származik megint! Mi most nem magában, vagy gabonakörettel ettük, hanem nyers zöldségekkel, házi ketchuppal tortillába csomagoltuk! Isteni volt!


A receptet ITT találhatjátok!
Mandula helyett én most pirított napraforgóval készítettem, mert az volt itthon.




A második fasírt -nevezzük zabpelyhes zöldségfasírtnak -  teljesen más jellegű, krémesebb, egy zöldségekkel megbolondított tócsnihoz hasonlítanám; és ami különleges benne, hogy zabpehely az alapja! Mi nagyon szeretjük a zabot!
Az angol verzió ITT található.
Az alaprecept cukkinit ír hozzá, én most egy fagyasztott tököt tettem bele, és jól működött nagyon!


Hozzávalók (6 darabhoz) - azonnal dupláztam!

  • 1 póréhagyma
  • 1 reszelt répa
  • 1 közepes cukkini, reszelve / gyalult tök, spagettitök (akár fagyasztott)
  • 15 dkg főtt burgonya
  • 1 1/2 csésze zabpehely
  • olívaolaj
  • fokhagymapor vagy reszelt fokhagyma
  • vegamix
  • kedvenc fűszerünk (nálam oregánó)
  • 1 ek sörélesztő pehely
Elkészítés:
  1. A póréhagymát apróra vágjuk, és olajon megpároljuk.
  2. A burgonyát megpucoljuk, felvágjuk és megfőzzük sós vízben. Míg meleg krumplinyomóval összetörjük.
  3. A répát, cukkinit lereszeljük, és hozzáadjuk a krumplipüréhez.
  4. Fűszerezzük, és állni hagyjuk.
  5. Egy pici olívaolajat öntöttem a masszához.
  6. 2 napig is eláll így hűtőben, és ebéd/vacsora előtt frissen kisüthető.
  7. Nyers zöldséggel fogyasztottuk. Dupla adagot érdemes készíteni belőle.
  8. El tudnám képzelni reszelt káposztával is!
  9. Kevés olajban süssük ki mindkét oldalát aranybarnára pirítva.
Forrás: Lengyel Zsuzsa










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése