2013. április 23., kedd

Medvehagymás köleskrém

Már jó ideje szemeztem egy köleskrém recepttel, és úgy döntöttem, ma itt az ideje a próbának. Medvehagymával ízesítettem, és szerintem remek lett. Íme az én változatom:

Hozzávalók:

  • 1/2 bögre köles
  • 5-6 levélnyi medvehagyma
  • fél dl olívaolaj
  • 1 csurgatás lenolaj (más hidegen sajtolt olajjal is helyettesíthető)
  • bors
  • citromlé vagy fehérborecet
  • 1 csurgatás méz
  • kurkuma
Elkészítés:
  1. Főzzük meg a kölest három-négyszeres vízben az alábbi módon: a vízzel együtt tegyük föl a kölest, és hagyjuk, hogy felforrjon a víz. Miután ez megtörtént, főzzük még 5 percig, majd zárjuk el a lángot, takarjuk le a kölest, és hagyjuk, hogy tovább puhuljon.
  2. Turmixoljuk össze a hozzávalókat, és ízlés szerint ízesítsük a borecettel, a mézzel és a fűszerekkel.
  3. Pirított kenyérrel és salátával, esetleg leves mellé kitűnő.

    Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése