2017. május 15., hétfő

Tárkonyos tepsis burgonya, ahogy még sosem próbáltam

Legújabb törekvésem a konyhában, hogy az egyszerűbb ételeket is jól készítsem el. Így újabb és újabb recepteket próbálok ki, amelyekkel tökéletesíthetem az eddigi tudásomat, új konyhai technikákat tanulhatok meg. Vannak ételek, amelyeket mindenki készít, akár heti szinten, még annak ellenére is, hogy nem épp a legfinomabb. Mitől jó a sült krumpli például? Mindenki másra esküszik; mindenki másképp tanulta elkészíteni otthon.
Én most egy nagyon egyszerű, de nagyszerű receptre bukkantam rá: Jamie Oliver (ki más?!) leírja, hogy hogyan érdemes a burgonyát egészben megsütni a sütőben, hogy mindenki megnyalja a tíz ujját.

Hozzávalók (2-3 személyre):

  • 7-8 szem közepes méretű burgonya (én ennyit szoktam a 3 tagú családunknak elkészíteni)
  • 2-3 ek libazsír vagy sótlan vaj (én hidegen sajtolt olajat használtam)
  • olívaolaj
  • 1 fej fokhagyma
  • nálam jó néhány tárkonylevél (de lehet zsályával is készíteni)
Elkészítés:
  1. A közel egyforma méretű burgonyákat meghámozom, és lobogó sós vízben 15 percig főzöm.
  2. Leszűröm, majd néhány percig hűlni hagyom a szűrőben. Jól megrázom.
  3. A zsír/vajat és 1 ek olajat egy tepsibe teszek.
  4. Beleforgatom a burgonyát, amelyet sózok-borsozok, és egyenletesen elrendezem a tepsiben.
  5. A fokhagymát darabokra szedem, és a hámozatlan gerezdeket elhelyezem a tepsiben.
  6. 1 órán keresztül sütöm a sütőben kb. 180 fokon.
  7. 1 óra leteltével kiveszem a tepsit, és egy fokhagymanyomó segítségével finoman megnyomom a krumplikat. Kissé megtöröm őket, de csak annyira, hogy még egyben maradjanak.
  8. A zsálya/tárkony leveleket olajjal meglocsolom, majd a burgonya tetején elhelyezem.
  9. További 20-25 percig sütöm.
  10. Előre is elkészíthető, majd lefedve tárolható, amíg rá nem érünk a sütésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése