2018. június 16., szombat

Rozmaringos-paprikás kréker humusszal (vegán)

Nyárünnep volt az óvodánkban ma. Valami tej-és tojásmentes sós harapnivalót kellett készítsek az ünnepi asztalra. El akartam kerülni a sütőmargarint is, úgyhogy nagyon örültem, amikor rátaláltam erre a receptre. 2 nagy adagot készítettem, így volt időm kikísérletezni, hogy mennyi ideig süssem, hogy igazán ropogós legyen a kréker, és mennyi fűszerrel és sóval ízesítsem. Nagyon tetszett az is, hogy a krékert nem kellett formára vágnom. Amúgy sem szokott szépen sikerülni, hanem elég volt rusztikus, nagy, formátlan darabokra tördelni, amikor már kihűlt. Hummuszt készítettem hozzá.

Hozzávalók:
A krékerhez (1 adag, kb. 40-50 db):
  • 1 1/4 csésze sima liszt
  • 1/2 csésze teljes kiőrlésű liszt (mindkettő tönköly volt nálam)
  • 1 ek rozmaring + 1 ek pirospaprika
  • 1 tk sütőpor
  • 3/4 tk só + a szóráshoz egy pici
  • 1/2 csésze víz
  • 1/3 csésze olívaolaj
Elkészítés:
  1. Elvegyítjük a száraz hozzávalókat, majd egy kis lukat készítünk a liszt közepébe, és hozzáadjuk a vizet és az olajat.
  2. A paprikát és a szárított rozmaringot kézzel őröltem meg mozsárban.
  3. Kézzel gyorsan összegyúrjuk a tésztát, majd 3 részre osztjuk.
  4. Jó kis könnyű, puha tésztát kell kapjunk.
  5. A golyókat egyenként nagyon vékonyra kinyújtjuk sütőpapíron. Liszttel megszórhatjuk a sodrófát és/vagy a tésztát, ha ragad egy picit.
  6. Kevés sóval érdemes még meghinteni sütés előtt is.
  7. 200 fokra előmelegített sütőben sütjük 12-15 percig. Ki kell tapasztaljuk, hogy a mi sütőnkben mennyi a megfelelő időtartam!
  8. Én egészen barnára sütöttem az utolsó adagokat. Nagyon finom ropogós lett úgy.
  9. Amikor kivesszük a sütőből, hagyjuk kihűlni, majd tördeljük kézzel kisebb-nagyobb darabokra.

Hozzávalók:
A hummuszhoz:
  • 1 egész konzerv csicseriborsó (vagy 1 1/2 csésze főtt csicseriborsó)
  • 2 ek tahini
  • 1 tk mustár (én most elhagytam)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 ek citromlé
  • 2 ek koriander (elhagytam)
  • 2-3 ek olívaolaj
Elkészítés:
  1. A hozzávalókat késes robotgépben összedolgoztam. Olívaolajat locsoltam rá a végén.
  2. Behűtöttem egy estére.

Forrás: https://www.loveandlemons.com/chickpea-pan-bagnat-sandwiches/
Lengyel Zsuzsa



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése