2016. június 4., szombat

Epres gofri (teljes kiőrlésű lisztből)

Van néhány receptem, amelyet illusztrálva, kézzel írva a hűtőmön tartok, mert kb. minden héten elkészítem valamelyiket. Ilyen Steiner Kristóf "mindent vivő muffinja", egy quiche alaprecept, egy banános gofri receptje, valamint ennek a teljes kiőrlésű gofrinak a receptje. Kb. 15 perc alatt finom, illatos reggelit tudok az asztalra tenni, ha már kifogytam az ötletekből. A gofriba most mennyei eperdarabokat sütöttem bele.

Hozzávalók:
  •  2 csésze (cup) teljes kiőrlésű liszt
  • 4 tk sütőpor
  • 1/4 tk só
  • 1/4 csésze (60 ml) finomítatlan olaj/vaj
  • 2 ek kókuszvirág cukor/nádcukor
  • 1 ek vaníliapor
  • 1 marék mazsola
  • 1 marék eper, felaprítva
  • 2 nagy tojás
  • 2 csésze rizstej (tej)
  • pici olaj a sütő kikenéséhez
Elkészítés:
  1. A száraz összetevőket elvegyítem, majd apránként hozzáadom a folyékony összetevőket. Jól elkavarom.
  2. A gofrisütőt előmelegítem, vékonyan kikenem olajjal (erre csak egyszer van szükség), majd kb. 2-2 evőkanál tésztát öntök a lapra.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése