2016. június 3., péntek

Inspirációk (2016. június 02.)

Zsuzsa:
 
Úgy köszöntünk el egymástól tegnap Orsival, hogy megparancsolta, hogy főzzek valamit. Ez amiatt volt, mert elárultam neki, hogy egész héten max. nyersen ettük a zöldségeket, és szinte nem kellett semmit főznöm, mert annyi étel maradt a hétvégi szülinapi buli menüjéből.
Ma azonban belehúztam, terveztem és sürögtem. El is mesélem, hogy mik készültek, vagy fognak készülni a heti doboz tartalmából.

A zöldséglevelekből, azaz a cékla és a karalábé leveléből szuper kis felfújtakat készítettem muffinformában. A felfújtak most sajt nélkül készültek új fokhagymával, petrezselyemmel, cékla-és karalábélevéllel, kínai kellel és 2 ek tökmagliszttel e szerint a recept szerint: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/11/extra-zoldseges-sajtos-felfujtak-muffin.html


A zöldborsót még az este kipucultuk, és a kisfiamnak pár pillanat alatt megpároltam az egyik részét. Ez volt a köret. A maradékot csak úgy frissen, nyersen fogjuk megcsemegézni.

 Nekünk egy könnyű petrezselymes káposzta sali készült a felfújt mellé: sok-sok káposztával, petrezselyemmel, retekkel és egy ketchupos-joghurtos öntettel.

Sütöttem még epres gofrit is reggeli gyanánt, amely teljes kiőrlésű liszttel, pici kókuszvirág cukorral. A recept hamarosan elérhető lesz!

A karalábéból és céklából ez az isteni saláta készül majd: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2014/05/csikos-cekla-karalabe-sali-grapefruit.html

A kínai kelt és a retket továbbra is nyersen fogjuk ropogtatni, vagy egyik nap elkészítem ezt a csirkés kínai kel salátát. Erről jut eszembe, hogy itt is megjegyzem, hogy a retek csípősségét enyhíteni tudjuk, ha egy picit megsózzuk, és így állni hagyjuk. Mi a retket mostanában elvisszük magunkkal megpuculva egy kis zacskóban, és nagy élvezettel ropogtatjuk a szendvics mellé. Korábban ez eszembe sem jutott, de a friss levegőn még jobb ízzel esszük a nyers zöldségeket. Szóval menjetek piknikezni, és vigyétek a sok friss finomságot magatokkal!

Detti:

Egyre nagyobbak a dobozok, ahogy megyünk bele a szezonba, és egyre izgalmasabb dolgokat lehet csinálni ennyiféle zöldségekkel. Rögtön itt a krumpli, melyet rögtön össze is lehet a sárgarépával házasítani (esetleg fehérrépával és lilahagymával is) és feldarabolva kisebb hasábokra a krumplit, hosszában negyedelve a répát/fehérrépát és szintén négybevágva a hagymát sütőben megsüthetjük őket, miután olívaolajat sót, borsot kézi habverővel jól elkeverünk, és ezzel vonjuk be a zöldségeket (én nagy tálat használok és többször átkeverem a zöldségeket, hogy egyenletesen bevonja az olaj, van aki, ugyanebből a célból zacskót használ, ez is jó lehet, csak jusson mindenhova az olívaolajos öntetből). Tepsibe borítjuk a zöldségeket, esetleg pár szál rozmaringot és kakkukfüvet is ráhelyezünk és kb. 50 perc alatt magas hőfokon sütjük. Egymagában is isteni étel, de köret is lehet belőle. A sült zöldségek íze mindig nagyon izgalmas.

Ha egy kis lazább ebédre vágyunk, akkor itt a kínai kelünk, amiből fantasztikus főzelék készíthető, hagymás, paprikás-paradicsomos alappal, babérral, köménymaggal, végén ki-ki ízlés szerint rántással, habarással. Ez egy jó változat itt: http://igyfozanyatok.blog.hu/2013/05/31/kinai_kel_fozelek_totosan_azaz_paprikasan_baberral_fokhagymaval_es_krumplival?token=37a8314f5fdc2dcd944279d613f44c32

Én a múltkor hagyományos rántással fejeztem be a főzeléket és egy kis kölesfasírt volt mellé. Igazán ízletes volt, 2 napig ettük.

A jégcsapretek felhasználására egy salátát (http://flat-cat.hu/2015/02/03/dio-tokmag-olaj/) ajánlanék, vagy egy jó kis leves is készíthető belőle (http://kaldeneker.hu/receptjeim/levesek/146-tavaszi-retekleves.html).

A cukorborsónk gyakorlatilag a hazaérkezés után rögtön elfogyott. Megeszegettük a nagy részét, a maradékot pedig serpenyőbe raktam- természetesen hüvelyestől – és egy kis olívaolajon pici füstölt sonka csíkokkal átforgattam pár perc alatt. Mennyei lett! A cukorborsó édeskés íze a picit sós, füstölt sonkaízzel nagyon jól harmonizál, egyensúlyban vannak az ízek. Hajában főtt krumplival tálaltam, amihez kikevertem egy kis petrezselyemmel egy jó adag tejfölt, és ebbe mártogattuk a krumplit

Az epret, pedig ha nem faljuk be, akkor készíthetünk belőle egy jó kis narancsos epersalátát: szeletekre vágjuk az epret, vaníliás cukorral (vagy pici cukorral és vaníliamagokkal) elkeverjük, narancshéjat reszelünk rá (egy kis narancslikőrrel még megbolondíthatjuk) és állni hagyjuk a hűtőben. Nagyon jó kis levet ereszt 1,5-2 óra múlva és egy elegáns desszertünk van kis tejszínhabbal a tetején, tört babapiskótával tálalva. Az eper és a narancs egyébként nagyon szeretik egymást. Érdemes őket másként is párosítani.

Végül céklalevélre itt egy egyszerű, de nagyon jó felhasználás: http://chiliesvanilia.blogspot.hu/2012/07/ceklalevel-joghurttal-es-piritott.html




Jó étvágyat! 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése