2016. október 13., csütörtök

A ropogósra sült batáta titka

Imádjuk a batátát, de sokszor túl puhára, szottyosra sikerült eddig, ha tepsiben sütöttem, vagy túlságosan megégett. Idén elhatároztam, hogy kikísérletezem a tökéletes sült batátát a család nagy öröme. Ráadásul a kisfiam rengeteget meg bír belőle enni, úgyhogy nem késlekedtem. Íme, amit megtudtam:

  1. Igyekezzünk egyforma szeletekre vágni a batátát. Kb. hasábburgonya vastagságúra vágtam. 
  2. Legalább 45 percre áztassuk be hideg vízbe az édesburgonya hasábokat. Kioldódik ily módon a keményítő egy része, és kívül ropogós, belül puha lesz a sült batáta.
  3. Egy mély tálban keverjük össze olajjal és a fűszerekkel. Nálam a befutó: só és olaszos fűszerkeverék + hidegen sajtolt napraforgó. 1 batátához 1 ek olaj kell.
    Ne tocsogjon az olajban!
  4. Használjunk sütőpapírt, hogy ne ragadjon le a sült zöldség. Félidőben fordítsuk meg a tálcát!
  5. Fontos, hogy egyenletesen oszlassuk el a hasábokat a tálcán, és ne érjenek össze.
  6. Ha megsültek, még további 10 percig hagyjuk a sütőben állni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése