2016. október 26., szerda

Vegán bolognai mártás széles metélttel

Frank Júlia Tészták sütve, főzve c. könyve nagyon nekem való. Imádom a tésztát, és rengeteg ötletes recept vár kipróbálásra ebben a könyvecskében. Frank Júlia fokhagymás babos metéltnek nevezi ezt az ételt, de nekem az jutott eszembe, amikor megkóstoltam, hogy ez a "legigazibb" vegán bolognai, amit valaha ettem.

Hozzávalók (3-4 személyre):

  • 30 dkg főtt tarka bab
  • 25 dkg főtt széles metélt
  • egy adag sült paradicsom a fagyasztóból/25 dkg paradicsom
  • 2 fej vöröshagyma
  • olívaolaj
  • 2 ek paradicsompüré
  • 1 ek pirospaprika
  • 5 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 babérlevél
  • 2 bio leveskocka (elhagyható, főleg ha van sült paradicsomunk)
  • méz, só, bors
  • parmezán a tetejére
Elkészítés:
  1. A tésztát sós vízben kifőzzük.
  2. A vöröshagymát felaprítjuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, majd a paradicsomot.
  3. Összefőzzük. Mivel én fagyasztott sült paradicsomot használtam, ezen a ponton botmixerrel pürésítettem a mártás alapját. Ízesítjük.
  4. A főtt babot lecsöpögtetjük. A felét összenyomjuk, a másik felét egészben hagyjuk, és ezt hozzákeverjük a paradicsommártáshoz.
  5. 10 perc alatt összefőzzük.
  6. Tésztával és parmezánnal tálaljuk.
Forrás: Lengyel Zsuzsa (Frank Júlia - Tészták sütve, főzve)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése