2016. október 26., szerda

Zöldparadicsom chutney chia maggal




Így készítettem az aktuális zöldparadicsomból mártást, amelynek a felét zipes zacskóban lefagyasztottam, hogy karácsonykor csak előhúzzam, és meglepjem a vendégeimet valami igazán különlegessel. A másik felét egyedül megettem :)





Hozzávalók (egy nagy befőttes üvegnyi adaghoz):


  • 750 g zöldparadicsom
  • 1 lilahagyma
  • 1 vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 alma
  • csipet só
  • 2 rúd fahéj
  • néhány cm gyömbér szeletelve
  • 3 ek finomítatlan nádcukor
  • 1 marék kénezetlen mazsola
  • 1 ek mustármag
  • 1 csipet chilipor
  • 1 csipet kardamom
  • 1 tk vaníliapor
  • 2-3 ek chiamag
  • pici olívaolaj
Elkészítés:
  1. A hagymákat apróra vágjuk, és olajon megdinszteljük.
  2. Jöhet a felkockázott zöldparadicsom és az alma.
  3. Majd a fűszerek és a cukor.
  4. A chili és a chiamag csak a legvégén kerüljön bele.
  5. Kb. egy vagy másfél óra alatt készül el, takarék lángon, kevergetés mellett.
  6. Vizet nem adtam hozzá, de ha szükségét érezzük, nyugodtan mehet bele.
  7. Amikor kész, botmixerrel pépesítjük. Nekem így tetszett csak az állaga. 
  8. Ne hagyjuk ki a chilit és a chiát.
  9. Hűtőben eltarthatjuk 1 hétig.
  10. Zipes zacskóban le is fagyaszthatjuk. Amikor kienged, felforraljuk, és már tálaljuk is. A karácsonyi pecsenye remek kiegészítője lehet.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése