2016. október 28., péntek

Sütőtökös puding

Szavakat nem találtunk, amikor kész lett ez a kis könnyű desszert. A kisfiam csak ennyit mondott: Anya, ezt szeretem!

Megjegyzés: legközelebb kipróbálom úgy is, hogy elhagyom a cukrot belőle teljesen, mert van olyan édes ízű tök, amelyiket szerintem felesleges tovább édesíteni.

Hozzávalók (7 ramekin szufléformához):

  • 50 dkg sütőtök apróra felkockázva
  • víz
  • 6 dkg liszt
  • 4-5 dkg nádcukor (esetleg pépesített datolyára cserélhető)
  • 3 tojás
  • 1 tk fahéj (mehet még akármilyen karácsonyi ízű fűszer: akár szegfűszeg, kardamom is)
  • 1 tk vaníliapor
  • 1 csipet só
  • vaj/zsiradék
Elkészítés:
  1. A sütőtököt apróra felkockázzuk, majd feltesszük annyi vízben főni, hogy ellepje.
  2. Ha megfőtt, leszűrjük, és botmixerrel pépesítjük.
  3. A kis szufléformákat kikenjük vajjal (itt jegyezném meg, hogy én elfelejtettem, és semmi gond nem történt belőle, viszont a tetejére mindegyiknek dobtam egy icipici darab vajat).
  4. A püréhez keverjük a lisztet, a cukrot, a tojást és a fűszereket.
  5. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  6. Egy magasabb falú tepsibe állítjuk a megtöltött formákat, és annyi forró vizet öntünk bele, hogy a formák feléig érjen.
  7. Kb. 20-25 perc alatt elkészül a sütőben.
  8. Készíthetünk hozzá fahéjszirupot, vagy egy creme brulée-s ropogós karamellréteggel is el tudom képzelni. Én nem turbóztam tovább semmivel, figyelve a vonalakra ;)
Forrás: Lengyel Zsuzsa (ötlet:Stahl magazin, 2014 ősze)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése