2014. január 2., csütörtök

Kolbászos lencseleves

Újévi tartalmas levesünk. Mini pizzakorongokkal tálaltam.

Hozzávalók (5-6 személyre):

  • 30 dkg lencse
  • 25 dkg házi kolbász (nálunk csípős mangalica-szarvas szalámi)
  • 3-4 szál sárgarépa
  • 1 szál fehérrépa
  • 1 ek vaj
  • 1 tk cukor
  • 4-5 csipet majoránna
  • tejföl (én csak külön tálaltam a vendégeknek)
  • frissen őrölt bors
Elkészítés:
  1. Nem szoktam mindig beáztatni a lencsét egy estére, de ha megtesszük, biztos, hogy hamarabb fő meg a levesben.
  2. A lencsét kiválogatjuk, átöblítjük. Néha főzés előtt áztatom be csak néhány órácskára.
  3. A zöldségeket apró kockákra vágjuk, és az egy evőkanál vajat felhevítjük a fazékban.
  4. Ebben pirítjuk meg a kockára aprított zöldségeket.
  5. Rászórjuk a cukrot, és hagyjuk, hogy karamellizálódjon.
  6. Hozzáadjuk az felszeletelt kolbászt (én a karikákat is negyedeltem) és a lencsét, és összepirítjuk. A kolbászból kevesebb is elég, mint az előírt mennyiség.
  7. Felöntjük kb. 1,5-2 liter vízzel, majd kb. 30 percig főzzük fedő alatt.
  8. Sózzuk, borsozzuk, majoránnával ízesítjük.
  9. Tejfölt adunk mellé.
Forrás: Tina Karácsony (2009) (módosítva: Lengyel Zsuzsa)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése