2014. január 23., csütörtök

Körtés sütőtökkrémleves

Ha jól láttam, ez a verzió még nem szerepel a sütőtökkrémlevesek egyre bővülő kínálatában. A felét csináltam meg, az is rengeteg szerintem. A recept az eredeti mennyiségeket jelöli. Ha valakit zavarnak a póré esetleges rostjai, akkor érdemes levesszűrőn forralás előtt átpasszírozni.

Hozzávalók
  • 2 érett körte
  • 1,5 kg sütőtök
  • 2 paradicsom
  • 1 nagyobb póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1/2 teáskanál só
  • őrölt bors
  • 2 evőkanál extra szűz olívaolaj + a tetejére (ez utóbbit én lehagytam)
  • 1 l zöldség- vagy csirkealaplé
  • 15 dkg rokfort vagy márványsajt vagy más kék sajt
  • snidling
Elkészítés
  1. A sütőtököt hámozzuk meg, magozzuk ki és kockázzuk fel. A pórét tisztítsuk meg és vágjuk ketté. A körtéket hámozzuk, magozzuk és negyedeljük. A paradicsomokat magozzuk ki.
  2. Az eddig felsoroltakat tegyük tepsibe és forgassuk össze a fokhagymanyomón átnyomott fokhagymagerezd, a szegfűszeg, az olívaolaj és a fele só keverékével.
  3. 180 fokra előmelegített sütőben süssük kb. 50 percig.
  4. Kisebb adagokban az alaplével együtt pürésítsük turmixgépben vagy botmixerrel, közben adjuk hozzá a hiányzó negyed teáskanál sót.
  5. Állandó kevergetés mellett forraljuk fel, majd merjük leveses tálakba.
  6. Kék sajttal és snidlinggel megszórva tálaljuk
Forras: TV Paprika magazin 2013. november (Fülöp Judit)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése