2013. július 20., szombat

Bionapló, jóízűen #18

Ugyan nem a dobozból készült, leírom. Legyen ma is valami friss, készítettem töltött gombácskákat. Volt még kevés darált húsom, vöröshagymát pirítottam bele, só, bors, petrezselyem zöldje, tojás. A barna kalapos csiperke nem volt túl nagy méretű, mondjuk inkább falatnyi volt legtöbb. Szárát vajon pároltam, só, bors, majoranna, gondolatnyi tejszín. A kalapokat belülről megsóztam, és fűszeres husival megpúpoztam. Ismét öröm, épp annyi volt a gomba, hogy belefért a hústöltelék! Épp annyi volt a töltelék, ami kellett a gombába! Te is szoktál örülni, ha valami ilyen váratlanul összepasszol? Te is gondolod, hogy valami rendkívüli történik ilyenkor? ( :) ) Kivajazott tűzálló tálba tettem, és képzeld, épp belefértek abba, amit elővettem :) Na, szerinted? Kevés sütés kell neki, ha pirul a hús a tetején, jó. Az utolsó pár percre mellétettem a gombaszáras mártásfélét is. Némi jégsalátát majszoltam hozzá, esetleg citromlé, olaj, só bors… Nekem most nem kellett rá semmi.

Jaj, tényleg, van egy nagyon finom cukkini krémlevesem! Már sógornők sora „lopta”! Ne nevess, ezt még a Népszabadságból ollóztam! Bächer Iván írásában állt, aki joggal féltette lányát egy fiútól, aki ezt főzte :) Vajon a vékony karikára vágott cukkinit megpárolom, só, bors, majoranna. Rá hús- vagy zöldséglé, kis főzés. Tojás sárgája tejszínbe, botmixer után bele e levesbe. Eddig egyszerű, nem nagy kunszt. A levesbetét: kockákra vágott camember sajt! Isteni! Tényleg, egyik sógornőm ennek kedvéért kezdett cukkinit termelni kiskertjében :) Csodálkozott is, hányféle lett, hosszúkás, kerek … Mint a csokoládé…http://videakid.hu/videok/mese/gomboc-artur-es-a-csokolade-felsorolas-pom-NBKS3CtBF14TdQzf
Még alig nyeltem le az alábbit. Mindig az egyszerű a legjobb. Sült saját kolbászokhoz kéne valami köret. Cukkinit akartam párolni. A sárga színű került a kezembe, gondoltam, meghámozom, és aztán hosszú csíkokra metélem a szeletelővel. Hogy is lenne a legegyszerűbb? Elkezdtem egyik oldalán, ment is egy darabig, aztán már nem volt elég széles a vágókám! Oké, akkor az ellenkező oldalon is ugyanez. Aztán negyed fordulat! És így egy kis nyolcszögszerű maradék alakult, miközben vígan peregtek le a vékony sávok. Óriási! Kezemben maradt a bele, amit már tehettem is kevéske forró sós vízbe -> leves-alap lesz. És csodás gyorsan, egyszerűen cukkiniszeletek. Valami homályos régi emlékem van csak cukkinisaláta próbálkozásomról. Semmilyen volt… Tzatziki-félét sem akartam belőle… De ez a sárga olyan szép, és mintha íze is több lenne, mint a zöldnek, vagy nem? Só, pötty édesítőszer csepp vízben oldva, a finom olívaolajam, és gondolatnyi citromlé, fokhagyma reszelve. Metélőhagyma a kertből, ami még csodaszép is hozzá :) Hogy ez milyen finom! És ahogy elkezdtem azonnal enni, még picit ropogósabb, és percenként változik az íze, ahogy puhul a pácban. Minek is vacakolok sütővel, tűzhellyel? Nem kell jobb. És a neten nézegessétek: http://nemisbeka.hu/tags/cukkini/

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése