2013. július 11., csütörtök

Bionapló, nyáriasan

Nyáriasan, ami azt jelenti, vigyázz, az izzadságtól sós lesz a kaja :)
Szombat ebédre készítettem el a tökbél levéből a levest. Még némi csirkeaprólék is került bele, a máj melletti szívek, és aztán a zöldborsó legkevésbé zsengéje. (Három felé válogattam, a legvilágosabbak mentek ebbe a levesbe, készülve hosszabb főzésidővel, a zöldebbek egy frissebb ízű levesbe készülhetnek, és még néhányat hüvelyében is tudtam tartani, olyanok voltak, no, azok is majd egy másik levesbe jutnak.) Sárgarépa, hagyma, fokhagyma, paprika-paradicsom-erős paprika. Kevés morzsolt kukoricát is tettem bele, és tejszínnel fejeztem be. A főtt húst külön tálaltam.
Csirkepörköltünk mellé a hagyományos galuska készült, és sok-sok tölgylevél saláta, kérésre hagyományos ecetes lével, kevés tejföllel. Fogyott!
Hétfő volt megint főzős napom. Elkészítettem a zsenge borsóból a levest, (Ahogy korábban leírtam), a gyönyörű zöldbabból a főzeléket. Szokásosak. Sült csirkecomb filével ettük.
Ami a leglényegesebb! Érdekel Téged, hogy mire mondta a férjem: céklából eddig a legjobb? Ez már valami! http://www.gabojsza.hu/2012/10/cekla-mille-feuille-kecskesajttal.html 
Ez valami csúcsfinom! Picit változtattam rajta, krémes gorgonzolából csináltam, és nem petrezselyemzölddel, hanem a mostani bazsalikommal. Nagyon jól is mutat, és a cékla ízének legjobb oldalát mutatja, ha ez így értelmes :)

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése