2013. október 17., csütörtök

Batyuban sült cékla fetával

Hozzávalók:

  • 1 kg cékla
  • 1 fej lilahagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 tk só
  • 4-5 ek szőlőmagolaj
  • 5-6 ek szilvás balzsamecet
  • 1 tk durvára tört zöldbors
  • 1 ek friss oregánó- és citromillatú kakukkfűlevél
  • 100 g feta
  • 2-3 ek tejföl
  • 1 tk mák

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. Egy tepsire keresztbe raktam két nagyobb darab vastagabb alufóliát (mármint a két darab fóliát egymáson keresztbe).
  2. A céklát mosás után meghámoztam, a kisebb darabokat félbe, a nagyobbakat pedig négyfelé vágtam. A fóliára raktam.
  3. Ezután a cékladarabok közé raktam a megtisztított és cikkekre vágott lilahagymát a megtisztított fokhagymagerezdekkel együtt. Megszórtam a sóval, a borssal, a zöldfűszerekkel, meglocsoltam az olajjal és a balzsamecettel.
  4. A fóliából batyut csináltam és beraktam az egészet a forró sütőbe egy órára.
  5. Tálaláskor meglocsoltam a saját szaftjával, a tejföllel, megszórtam a szétmorzsolt sajttal és a mákkal.
  6. A sajt és a tejföl helyett lehet rátenni durvára vágott pirított diót vagy szezámmagot is.
Magában köretként is nagyon finom halakhoz vagy egyszerű sült húsokhoz.

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése