2013. október 29., kedd

Majonézes murok (sárgarépa)

Hozzávalók:
  • 6 közepes szál sárgarépa
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • majonéz, só
Elkészítés:
A répát és a fokhagymát apró reszelőn lereszeljük, megsózzuk, majd majonézzel kikeverjük. Kevés időre hűtőszekrénybe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. Kenyérre, pirítósra kenve fogyasztjuk.

Majonéz helyett én hummuszt és kevés olívaolajat tettem bele. A hummusz egyfajta
csicseriborsókrém, én a Nagyáruház alatti arab boltban vettem. Majonéz helyett szoktam használni, pl. tonhalkonzervvel összekeverve is finom. Ez a sárgarépakrém nagyon ízlett nekünk, egyedül a lányom szerint volt csak közepesen finom, de neki is csak a hummusszal volt baja.

A majonéz felét lecserélhetjük joghurtra, így könnyebb, alacsonyabb zsírtartalmú krémet kapunk. Mivel nyersen használjuk fel, nagyon egészséges salát, főleg a téli, vitaminhiányos időszakban, hiszen karotintartalma javítja a látást, de gazdag ásványianyag-tartalma immunerősítő hatású is.

Forrás: Erdélyi Konyha Kalendárium 2013 (beküldte: Nagy Norbert)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése