2014. május 21., szerda

Pikáns céklás-halas rakottas

Gazdáink konyhájából érkezett recept:

Hozzávalók:

  • 1 doboz tonhal
  • 1 csokor friss csíkos cékla levelestől (Tondo di Chioggia)
  • 1 doboz rizstejszín (vagy sima tejszín)
  • 3 db nagyobb burgonya
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 kis zöldfűszer, én most tárkonyt használtam
  • só, bors
  • balzsamecet (alapkellék a konyhában!)
  • olaj
Elkészítés:

  1. A cékla gumókat negyedbe, majd vékony szeletekre vágtam. A felkarikázott vöröshagymával együtt serpenyőben pirítottam, egy picit pároltam, de nem teljesen puhára; nem szeretem ha megsemmisülnek a zöldségek :) 
  2. Jött egy pici só, egy kis löttyintés balzsamecet, majd egy jénaiba öntöttem.  Ugyanígy jártam el a finomra vágott céklaszárral és céklalevéllel. Végül pedig a burgonyákat is nagyon vékony szeletre vágva pirítottam és azt is a jénaiba halmoztam. (Azért csináltam mindezt külön-külön, hogy ne párolódjanak, hanem először tényleg piruljanak egy picit a zöldségek)
  3. A rizstejszínt, fokhagymát, tonhalat, egy pár csepp balzsamecetet összekevertem és meglocsoltam vele a "rakott" zöldségeT. 
  4. Három céklalevéllel lefedtem, majd betettem a sütőbe. Légkeveréses fokozaton gyorsan összebarátkoztak a hozzávalók. 
  5. Egy édes, savanyú tonhalas zöldséges étel készült el  így, ami nekem nagyon az ízvilágom (a férjemnek kevésbé: de ha tonhal helyett raktam volna hozzá valamilyen húst biztosan közelebb állt volna az ő  szívéhez is :D)
  6. A lényeg, amit mindig mondok, nincsenek szabályok, szerintem kombináljatok bátran zöldségekkel és zöld leveleikkel, az arányokkal és a fűszerezéssel!
Forrás: Kiss-Kovács Orsolya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése