2013. november 6., szerda

Karalábé pakóra alma-körte chutney-val

A minap a szegedi Őrangyal Gastroházban ettem valami nagyon finomat, és rájöttem, hogy igen régen készítettem már bármit is indiai stílusban. Egy fél karalábé árválkodott még a hűtőben a múltkori dobozból, így gondoltam, a karalábé pakóra remek lesz ebédre. Hozzá alma-körte csatnit (chutney) és főtt bulgurt tálaltam.

Hozzávalók (2-3 személyre): 
  • 20 dkg csicseriborsó liszt 
  • 2, 5 dl hideg víz
  • 1 ek fekete kömény (kalinji)
  • 1/2 kk õrölt fahéj
  • 1/2 kk chilipor
  • friss koriander ízlés szerint (akár a fagyasztóból is előkaphatjuk)
  • 2 kk õrölt római kömény
  • 2 kk kurkuma
  • 2 1/2 kk só
  • 1-2 gerezd fokhagyma (pépé zúzva)
  • egy fej karalábé vagy 1 giant karalábé fele
  • pici reszelt répa (bele a tésztába)
Elkészítés:
  1. A karalábét jobbnak láttam pár perc alatt roppanósra főzni sós, vegamixes vízben. Viszonylag apró darabokra vágtam (1-2 cm). Fontos (!), hogy a főzőlevet ne öntsük ki, mert remek levesalap lehet.
  2. Amint elkészült, leszűrtem, és félretettem hűlni.
  3. A csicseriborsó lisztbe belekeverjük az összes fűszert és hozzávalót.
  4. Kevés vízzel csomómentesre keverjük, majd tovább kevergetve annyi vizet adunk hozzá, hogy sűrű palacsintatészta kapjunk.
  5. 15-20 percig pihentetjük, közben elkészítjük a csatnit.
  6. Én nem mártogattam a karalábé darabkákat, hanem az összeset belezuttyantottam a masszába, és merőkanállal adagoltam a nem túl forró olajba. Igyekeztem ellapogatni minden adagot egy kanállal.
  7. Elég változatos formájúak lesznek.
  8. Azért fontos, hogy az olaj ne legyen túl forró, mert pakóra nyers marad belül.
  9. Aranybarnára sütjük, és a csatnival tálaljuk.
A csatni receptje:

Hozzávalók (szűk 2 személyre):
  • 2 db körte
  • 1 db alma
  • 2 marék mazsola (szőlővel is el tudnám képzelni)
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 kk őrölt gyömbér
  • 2 ek barna cukor
  • 1 fél bio citrom leve
  • 1/2 ek mustármag
  • 1/2 kk chilipor
  • 1 ek garam masala
  • 1/2 kk fahéj
  • 1 tk só
Elkészítés:
  1. Az apróra felvágott gyümölcsöket a hagymával és a többi hozzávalóval együtt egy lábasban feltesszük főni. Addig főzzük, amíg sűrű mártást nem kapunk.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése