2013. május 16., csütörtök

Bionapló #4 újabb zöldevés :)


Új oldaláról ismertem meg a bátyámat és menyasszonyát! Vasárnap nálunk ebédeltek. Szépen fogyott a raguleves némi biozöldséggel. A sült csirke is asztalra került spárgával, gombával. (Mindkettő sütőpapírba csomagolva volt a sütőben. http://buvosszakacs.blog.hu/2010/04/10/sparga_5) Gondolkoztam, adjak-e ehhez salátát. Végül, gondoltam, igen, némi nyers jóleshet. Egy nagy tányér keleti mixet tálaltam. Lehet, hogy még le sem ültem, elfogyott! :) Nem győztem utánatölteni. Még a desszert mellett is ott virított :) A friss eperrel, váratlan vendégkrémmel is megküzdött. Ezek után nem volt kérdés, mit csomagoljak nekik!

Írjak ide sütiújításomat? Igen? Jó! Egy szokásos mákos-bögrést újítottam meg. Ilyet még nagymamáim is sütöttek nekünk gyakran. http://latsiakonyhaja.blogspot.hu/2011/07/makos-bogres-sutemeny.html  Volt egy kis túróm, ami kimaradt korábbi réteskészítésből, mi legyen vele? http://www.nosalty.hu/recept/kakaos-turos-szelet-agika-konyhajabol  Innen jött az ötlet, hogy a mákos süti is jól megférne a túrós pöttyökkel! És igen! Legyenek jó szabálytalan bocifoltok, nekem úgy tetszik.

Hogy miket is ettünk? Salátát salátával, mindent salátalevelekkel. Készítettem egy salátaöntetet, kis üvegben a hűtőben várta, mikor szottyan kedvünk egy salátára. A levelek előkészítve, rá az öntet, és kész. Utána, amikor ez elfogyott, és futtában ettem, akkor egy pörkölt mellé is rágcsáltam sima leveleket. Jé, én nem is gondoltam, hogy ilyen ember vagyok, aki ilyeneket eszik. Szerintetek mitől szebb mostanában a körmöm?

Komplett ételem volt percek alatt, amikor bundás kenyereket sütöttem kevés kókuszzsírban. Rátettem füstölt sajt szeleteket, ami a forró kenyérre ráolvadt. A maradék zsiradékon megsütögettem pár gerezd fokhagymát, rázuttyant egy kupac spenót, só, szerecsendió, bors, és épp csak összezuhant, már tettem is a kenyerek tetejére. Jóízű falatozás vette kezdetét :)

Most nyeltem le elégedetten az alábbiakat. Nagyfiam születésnapjára nagy mennyiségű bolognai ragut főzök. Meg kellett kóstolni! Tölgylevél salátát tépkedtem meg kissé, rátettem egy merőkanál ragut. Hát, ez nagyon jó! A második tányér ételt már egy kis parmezánnal is megtiszteltem. A bolognait így készítettem: http://www.foodnetwork.com/recipes/anne-burrell/pasta-bolognese-recipe/index.html . Korábban a Horváth Ilona-félét gyakoroltam, szerintem ég és föld a kettő. Pedig hasonlítanak :) Az alábbi videón egy remixet láthatsz, amiből meg lehet ismerni a kitalálót: http://www.youtube.com/watch?v=hnREb-fxiBM .


Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése