2013. május 21., kedd

Vendégváró spenót pesto

Mennyei ez a pestó, és elkészíthetjük jóval a vendégek érkezése előtt. Ebből a mennyiségből kb. egy 3/4 befőttes üvegnyi adag lett.

Hozzávalók:

  • fél kg spenót (száraktól megszabadítva)
  • 30 g fenyőmag
  • 5-6 dkg parmezán reszelve (aprítóban könnyű elbánni vele)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10-15 ek jó minőségű olívaolaj
  • pici friss petrezselyem/bazsalikom/oregánó a konyakertből (nálam a panel konyhaládából) :)
  • bors
Elkészítés:
  1. A spenótot áztassuk be, mossuk át, csöpögtessük le, majd a szűrőben forrázzuk le vízzel.
  2. A fenyőmagot pirítsuk meg óvatosan. Ne égessük oda!
  3. Egy edénybe gyorsan dobjuk bele a magokat, a spenótot, a fokhagymát, a felaprított/reszelt parmezánt, majd botmixerrel jól dolgozzuk át, pürésítsük.
  4. Közben adjuk hozzá az olívaolajat, a zöldfűszert, a sót és borsot.
  5. Befőttes üvegben tárolhatjuk.
  6. Én egy pici csurgatás olívaolajjal "zártam".
Forrás: Lengyel Zsuzsa

1 megjegyzés:

  1. Ne féljünk a nagy adagtól, mert gyorsan elfogy. Én kisebb adagot csináltam először, és kezdhettem újra a főzést :))) még mielőtt befejeztem.

    VálaszTörlés