2013. május 19., vasárnap

Spenót kefirrel* (Sivacsevó, Bulgária)

Hozzávalók:
  • 1 kg spenót 
  • 500 gr kefir (~1 doboz)
  • 125 gr vaj (~1 kis csomag vaj)
  • 1 ek pirospaprika (vagy ízlés szerint)
  • fokhagyma
Elkészítés:
A spenótot megmossuk, összedaraboljuk, és a vajban puhára pároljuk. Hozzáadjuk az aprított vagy préselt fokhagymát, a kefirt és a pirospaprikát, majd megsózzuk és összekeverjük.

Eredetileg így hangzik a recept, de én egy kicsit módosítottam. Vaj helyett olajat használtam, a spenótot párolás után kicsit megsóztam, a kefirt összekevertem a fokhagymával és tálaláskor öntöttem a spenótra, majd megszórtam pirospaprikával (amennyi jól esett:).

*Bulgáriában kefir helyett joghurtot használnak, de az savanyúbb mint a magyar joghurt. Magyarországon a bolgár joghurthoz a kefir áll legközelebb.

1 kg spenótból 4 emberre való adag lesz. A recept nagyon gyors, így ha csak 15 perce van az embernek valamit összedobni vacsorára, ez pont belefér :) Lehet köretnek tükör tojással, vagy magában kenyérrel is enni.

Hát ennyi:) Remélem másnak is beválik az íze.

Forrás: Visha Angelova

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése