2013. június 2., vasárnap

Bionapló, gyorsan-frissen #7

Ma főztem, főzök. Gyorsan le is írom, hátha megtetszenek az ételek Nektek.
Nevezzük darmstadti levesnek az alábbit! Miért? Megfejtés az étel leírása után :) Zsíron pirítgattam új fokhagymát, szép, zöld újhagymaszár karikákat, majd a pak choi szárát darabolva, paszternákot kockázva. kevés liszttel hintettem, hideg, majd forró vízzel folytattam. (Leveskocka?) Friss majoránna is került bele bőven, chili, só, bors. És a befejezés: virsli karikákat főztem bele. Na? Érted?
Darmstadt Frankfurttól 25,9 km-re van (frankfurti leves), és Szegednek testvérvárosa :) Rájöttél?
Borjúcomb szeleteket zsírban hirtelen piros-barnára sütöttem, kivettem. (Jaj, a takarítás utána! Sokáig kerültem is inkább az ilyen fröcskölősdit. Most inkább csinálom.) Hagymakockák, egy paprika, egy paradicsom, sok zöldbors és rózsabors egészben. Kis sütögetés, majd visszakerültek a szeletek az edénybe. (Már alig várták!) Só, bors, chili. Vettem hagymás mustárt, nem nagyon ízlett, ide viszont optimális volt, jó sokat tetem bele. Juhfarkat (fehérbor :)) öntöttem bele, és hagytam gondolkodni. Jó idő múlva látszott, hogy konszenzusra jutottak. És az illat is ezt jelezte. Az utolsó lökést az ízekhez és a puhuláshoz a tejszín adta.
Mit érdemel ez az étel? Mit együnk hozzá? Váncsa segített: http://www.origo.hu/tafelspicc/alapanyag/20120705-vancsa-istvan-a-mangold.html. Nem is gondoltam, hogy ez ennyire jó! Szóval: újhagyma zöld karikái, új fokhagyma, chili, a szokásos, jó kezdés, olajozott  Nagy kockákra vágott, szártalanított mángold végzi itt, menta és kapor teszi vidámabbá ezt a véget. Sok bors, mi kell még? Kis idő. És a tányéromban a színes, illatos zöldség, ott találkozik egy borjúszelettel, és annak a szaftjával. Folytatódik a diskurzus, miközben falatozom.

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése