2013. június 12., szerda

Red giant és bulgur egytál

A bulgurt egy pár pillanat alatt el lehet készíteni. Én mindig a villámgyors ebédekhez főzöm. Tökéletes alapanyaga a gyors egytálaknak.

Hozzávalók: 

  • 1 csésze (20 dkg) bulgur
  • 2 ek durvára aprított dió
  • 6 ek olívaolaj
  • 2 vöröshagyma
  • 1 ek finomra aprított fokhagyma
  • 1 nagy adag (12 csésze) felaprított red giant
  • 5-5 szem datolya (mag nélkül, aprítva)
  • 2-3 ek víz
  • 4 ek fehérborecet
  • 1/2 tk só

Elkészítés:

  1. Főzzük meg a bulgurt bő vízben. Én kétszeres vagy háromszoros vízben szoktam megfőzni, a jázmin rizshez hasonlóan. Hagyom, hogy felforrjon, majd fedő alatt, alacsony lángon még főzöm kb. 5-10 percig. Majd jól bebugyolálom törlőkendővel, hogy minden hő bent maradjon, és állni hagyom egy negyed órát.
  2. A diót megpirítom egy száraz serpenyőben kb. 2-3 perc alatt.
  3. 5 tk olívaolajon megpárolom a felaprított hagymákat, majd hozzáadom a fokhagymát. Ezt követi az aprított red giant, a datolya és 2 ek víz.
  4. Gyakori kevergetés mellett hagyom, hogy egy picit összeessenek a zöld levelek. Kb. 4 percig párolom így. Hagyom, hogy a víz elpárologjon.
  5. Ezután hozzáadom az ecetet, a sót és a főtt bulgurt. Összesütöm 1 perc alatt a hozzávalójat, majd olívaolajjal meglocsolom az ételt.
  6. Végül megszórom a dióval.
Forrás: http://www.eatingwell.com/recipes/mustard_greens_bulgur.html (ford. Lengyel Zsuzsa)

4 megjegyzés:

  1. Ez vicces, majdnem pont ilyet főztem az imént, csak szójaszósszal és szezámmaggal! És datolyát nem tettem bele, viszont chilit igen! Nagyon ázsiai íze lett! ;)

    VálaszTörlés
  2. :))) Úgy látom elkapott minket az "Ázsia láz" :))) Tök jó! Holnap én is kipróbálom úgy, ahogy írtad!

    VálaszTörlés
  3. szerintem még pirított földimogyoróval is nagyon jó lehet!! :)

    VálaszTörlés