2013. június 6., csütörtök

Spenótos quiche rejtett finomságokkal

Hozzávalók:
Quiche tésztához:
  • 19 dkg liszt
  • só (egy csapott teáskanálnyi)
  • 12 dkg vaj lehűtve, kis darabokban
  • 5 - 6 ek hideg víz
Töltelék:
  • 85 g krémsajt (nálam Philadelphia Light)
  • 0,8 dl tejszín (lehet a fele tej, fele tejszín is)
  • 40 dkg friss spenót
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1/2 szál póréhagyma
  • 15 dkg reszelt sajt (cheddar vagy gouda vagy bármilyen zsírosabb aromás sajt)
  • 5 dkg + egy szórásnyi reszelt parmezán
  • 3 nagy tojás
  • egy nagy marék pirított fenyőmag
  • 5 szelet pármai sonka vagy speck
  • 1 ek vaj
  • só, bors, szerecsendió
Elkészítés:
Ha nem szorít az idő a tészta a következő képpen készül.
  1. Keverőgépben a lisztet és a sót a vajjal összekeverem, amíg a vajdarabkák egészen aprók lesznek. 
  2. A hideg vizet kanalanként adom hozzá, amíg a tészta összeáll, de nem ragacsos. 
  3. Gyorsan labdává gyúrom - minél kevesebbet érintkezik a kezem melegével annál jobb. Fóliába tekerve lehűtöm. 
  4. Fél óra múlva kinyújtom a tésztát, kerek quiche formába teszem, megszurkálom és újabb fél órára a mélyhűtőbe teszem. 
  5. Innen megy majd a sütőbe és attól lesz omlós, hogy jéghidegen megy a forró sütőbe (190 fok). A tésztát elő kell sütni (lencsével vagy más nehezékkel, majd ha már aranybarna a széle, 5 percig a nehezék nélkül is).
Ez után mehet bele a töltelék.
  1. A sonkát apró darabokra vágtam és megpirítottam. 
  2. Kiszedtem a serpenyőből, a zsírhoz egy kis vajat adtam, ezen a pórét és a fokhagymát megdinszteltem. 
  3. Erre jött a nagyobb darabokra vágott spenót, amit éppen csak megfonnyasztottam, amikor elkészült a levét kinyomkodtam.
  4. A krémsajtot a tejszínnel és a tejjel krémesre kevertem, hozzáadtam egyenként a tojásokat, a reszelt sajtokat, a pirított fenyőmagot majd összekevertem a spenóttal. 
  5. Ezt a tésztára terítettem és 35 perc alatt készre sütöttem. Félidőben még egy kis parezánt szórtam a tetejére (így nem égett meg csak finoman ráolvadt).
Forrás:

2 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon finom! Póréhagyma és spenót híján zöldhagyma, pak choi, red giant és mizuna került bele. Az összes zöld nem fért volna rá, így egy részét meghagytam salátának, fokhagymás-joghurtos öntettel. Ja és előtte céklalevélből készült smoothiet ittunk. Úgyhogy ez egy igazi "egyenesen a dobozból" ebéd lett. :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg jó módja a zöldek felhasználásának! Klassz!

    VálaszTörlés