2013. június 12., szerda

Bionapló, lazán #10

Visszatekintőm készül újra, miket főztem a dobozosakból, vagy mi volt még érdekesség, felfedezés nekem.
Szombaton szalonnát sütöttünk. Hogy ez milyen jó dolog! Már a tűzgyújtás, a füst olyan jó asszociációkat kelt, jó hangulatba hoz! Hogy lehet, hogy mindig apukámé készül el leghamarabb, és az a legszebb? Valamit tudhat! Szerintem pontos hőtérképe van a tűzről, vagy nem?
A mostani borsó sem lehetett még mássá, mint a múltkor leírt levessé. Vasárnap délre épp elég is volt. Grillezésünkhöz (az illatok itt is imádni valóak) saláta készült, red giant és mizuna levelekkel, retekkel, újhagymaszárakkal. Némi répa édesítette, joghurtos-mustáros öntetet kapott. Maradt belőle egy kevés, és azt találtam, hogy ezeknek a leveleknek jót tesz, ha állnak az öntetben. Ropogósak maradtak, és ízesebbek lettek. A krumplikat vaj-olaj keverékben sütöttem. Kellett valami jó köret még! Cékla nagy kockára vágva, lila hagyma szintén, kevés paszternák, só, borstekerés, és egy decinyi jóféle vörösbor. Fedővel ment a sütőbe. Nagy sikere volt, különösen az ázsiai fűszerezésű csirkeszárnyakhoz illett az evőim szerint. A fokhagymás tarjához még némi parázson sült paprika is készült. Az utóbbi időben zöld, erős paprikákat is sütünk így, nagyon finom. A desszert! Ettetek már fanyarkát? Kertész ismerősöm beszélt rá minket, és most érik. (Nagyon szép formájú bokor, szépek a levelei, és ha ügyes vagyok, a rigók nem eszik meg az összes bogyóját :) ) Ebből készítettem egy öntetet, citromfűvel, némi cukorral, csepp sóval, balzsamecettel. Tejszínhabot vertem habosra, friss bogyók, bogyós öntet némi konyakkal, és e szintén saját mogyoróból készült puszedlik! Citromfű levelek kellettek még ahhoz, hogy késznek nyilvánítsam.
A pak choi leveleiből készült étel magában is megállta a helyét, és ettük a maradék húsokhoz is köretként. Olajon kezd a fokhagyma, chilipehely, friss reszelt gyömbér, újhagyma elmaradhatatlan zöldje, majd a csíkokra vágott zöld levelek. Épp egy alma gurult arra, hát azt is tettem bele :) Hamar megpárolódott, és jólesett.
Ó, eszembe jutott még valami! A múltkori halászlé halaiban rengeteg ikra volt. Kerestem, mi lehetne belőlük, a lébe sok lett volna. Rántott ikrát készítettem előételnek, néhány salátalevélkével, majonézzel ettük. Hát, ez nagyon jó ötlet volt! Az ikrákat kisebb darabokra vágtam. Só, bors, citromlé, szokásos panírozás, óvatos sütés. Siker!
A retkekből készülök levest és/vagy főzeléket készíteni. Ezzel jövök majd.

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése