2013. június 21., péntek

Bionapló, hogy is mondjam #12

Hű! Nem ide való… Azért egy kis hagymás velő tojással vagy anélkül… Ha nem is a dobozból… És egy csülök, ami háromba vágva sózódott, és ment a sütőbe kevés vízzel. Rengeteg egész hagyma és gomba, fokhagyma követte, amikor már majdnem kész volt. Azok az ízek, és szaft! Kovászos uborka, ami mellett torma és fokhagyma enyhíti a kapor magányát…
Volt még céklám. Gyömbéres céklalevest készítettem, nagyon ízlett. Szalonna zsírján hagymát pirítottam, sok petrezselyem zöld szárat, friss gyömbér szeletkéket, és persze a vékonyra szelt céklát. Só, frissen őrölt bors, cayenne bors és szerecsendió adta illatát hamarosan. Párolás után forró vizet öntöttem rá, vagy valami alaplé mehetett volna, ha lett volna. (Leveskocka?) Puhára főztem, áttörtem. Szép céklaszíne volt kissé tompítva a zöldekkel. Egy kevés tejszínt kapott, és sült szalonna betéttel ettük. Szórtunk rá friss bazsalikomot és snidlinget.
A tarlórépa hasábokat kevés zsiradékban sütöttem, só, bors, erős, őrölt paprika színezte, ízesítette. Félidőben sok fokhagymagerezdet dobtam mellé. Csak egy kis salátát eszegettem hozzá. Nagyon élvezem, amikor ilyen egyszerűen lesz ételem.
Még borsó-cukorborsó keverék: vajon pároltam, el sem hiszem, milyen rövid ideig, és pici só és pici rámorzsolt feta sajt tette komplett étellé. Hát, ezt sem kellett túlbonyolítani 
Készülök még egy hatalmas adag salátát készíteni egy baráti-munkatársi együttlétre. Valószínűleg szardellás-fokhagymás öntetet kap… Vagy fetást… Megálmodom majd. És az édesköményt is megpirítom majd. 
Most szünetelek kissé. Elutazunk. (Belül sírok, hogy nélkülöznöm „kell” a zöldjeimet. Tényleg nagyon furcsa.) Tervem szerint július elején jelentkezem.

Forrás: Scheiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése