2013. június 14., péntek

Édeskömény hallal

Az édeskömény évek óta kedvenc köretem halhoz, gyakorlatilag bármilyen halhoz illik: készítettem már busához, süllőhöz, lazachoz, tengeri süllőhöz, serpenyőben sütött halhoz és tepsis változathoz egyaránt. A mostani változatban az édeskömény zöldjét is felhasználtam, bár bevallom, az nem adott annyit az ételhez, amennyit vártam tőle, mert enyhébb az íze, mint gondoltam, ezért túl keveset használtam belőle. A receptbe már dupla mennyiséget írtam.

Hozzávalók:

  • 50 dkg halfilé
  • 2-3 ek olaj
  • 1 citrom leve
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • nagy marék apróra vágott édeskömény-zöld (apróra vágva nagy marék)
  • só, bors
  • 1 édesköménygumó
  • 1 csomó új lilahagyma vagy 1 fej lilahagyma
  • 1 nagyobb répa
  • vaj vagy olaj

Elkészítés:

  1. A halhoz pácot készítek az olajból, a citromléből, a fokhagymából, sózom, borsozom, hozzákeverem az édeskömény zöldjét is. Beleforgatom a halszeleteket, és éjszakára hűtőbe teszem.
  2. Másnap serpenyőben megsütöm a halakat, először a bőrös oldalukon (ha van nekik olyan), majd a másik oldalukon (ehhez már rövidebb idő kell).
  3. Közben elkészítem a köretet: a nagyjából egyforma hosszú és széles csíkokra vágott édesköményt, lilahagymát és répát vajon (tejérzékeny családtagok esetén olajon, de vajon finomabb) megpárolom, sózom, borsozom, melegen tálalom a közben elkészült halszeletekkel.
  4. Nagyétkűeknek, finnyás gyerekeknek, ijedős vendégeknek krumplipürével kiegészíthető.
Forrás: Dudik Éva

1 megjegyzés: