2013. június 17., hétfő

Rizottó édesköménnyel

Hozzávalók:
  • édeskömény
  • ánizskapor
  • rizottó rizs (pl. arborio)
  • zöldségleves
  • olívaolaj
  • gomba
  • hagyma
  • pirospaprika, só
  • száraz fehérbor
  • vaj
Elkészítés:
  1. Az édesköményt szétszedtem, vékony darabkákra vágtam - a "bokrát" egyelőre félreraktam -, s forrásban lévő sós vízben kicsit megfőztem (csak éppen annyira, mintha mondjuk blansírozás lett volna a cél), majd félreraktam.
  2. Maradék gombát apróra vágva egy fej hagymán megpároltam, sóztam, pirospaprikáztam - félreraktam.
  3. A hűtőben talált maradék zöldségekből (sárgarépa, karfiol, kis darab paprika) alaplét főztem - mikor kész volt, leszűrtem (másfél-2 liter volt, a zöldségekből majd tejszínes zöldségkrém-leves lesz alkalmasint), s egész kis lángra visszatettem.
  4. Innentől a szokásos móka: egy jó kanál olívaolaj + egy kanál vaj keverékét összemelegítettem, mikor már forró volt, beletettem a kb. 30 deka rizottó-rizst (hagymát azért nem, mert a gombában megvolt), mikor kifehéredett, rá a száraz fehérbort, és kavargattam, amíg az alaplé tartott. 
  5. Az édesköményt akkor kevertem hozzá, mikor az alkohol elpárolgott, és következett a zöldséglé, a gombás részt csaknem a legvégén. 
  6. Mikor összeállt, még egy kanál vajat hozzákevertem, és egy jó maréknyit az édeskömény "zöldjéből". 
  7. Sajtot, tejszínt a hőségre való tekintettel majd ki-ki a tányérján tegyen hozzá. Ha akar.
Forrás: Keveházi Katalin

1 megjegyzés: