2013. június 17., hétfő

Halas quiche édesköménnyel Zsuzsa konyhájából

Dudik Éva halas édesköményes receptje ihlette ezt a quiche-t. Meg aztán el is felejtettem kivenni a mélyhűtőből a halat, és így nem tudtam bepácolni egy éjszakára. Sokat agyaltam, hogy mi legyen abból az egy zacskó tőkehalból, ami a hűtőnkben árválkodott már egy ideje, és a receptjeim alapján látható, hogy mostanság igencsak nagy itthon a "quiche láz".
Most viszont megreformáltam a tésztáját: teljes kiőrlésű lisztből és egy kicsi kukoricalisztből gyúrtam össze.

Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt 
  • 5 dkg kukoricaliszt
  • 1 tojás
  • 3 ek víz
  • 1 nagyobb csipet só
  • 12 dkg jéghideg vaj
Hozzávalók a feltéthez:
  • 3 tojás
  • 1 dl bio tej vagy 3-4 ek tejföl
  • 4 szelet tőkehal (de legközelebb erősebb ízű halból készíteném, akár tonhallal is próbálkoznék) (filézett)
  • 1 édeskömény
  • 1 csokor ánizskapor
  • 1 csokor répalevél
  • 1 lilahagyma szárával együtt
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • barna cukor
  • borsikafű
  • 1 csurgatás citrom leve (bio)
  • 2-3 csipet szárított oregánó 
  • sajtok reszelve (trappista, vörös cheddar, egy pici parmezán)
Elkészítés:
  1. A tésztához valókat összegyúrjuk, ügyelve, hogy gyorsan dolgozzunk. A vaj és a tojás legyen hideg. A kész tésztát kinyújtjuk, és hamar a kilisztezett, kivajazott piteformába rakjuk. Készítünk egy 2-3 cm-es peremet. Ügyeljünk, hogy a perem mindenhol elég magas legyen, különben a massza kifolyhat.
  2. A sütőt előmelegítjük. A hűtőben pihentetjük fél órát a tésztát, majd sütőpapírral lefedjük, babot borítunk rá, és vaksütéssel elősütjük kb. 30 perc alatt. Az utolsó 5 percre eltávolítjuk a papírt és a babszemeket. A tésztát átsütjük, így biztosan nem fogja a tejes massza eláztatni.
  3. Az édesköményt szépen felkarikáztam, és wokban elkezdtem szárazon pirítani. Majd adtam hozzá egy kis barna cukrot és egy kis vizet. Hagytam, hogy a víz elpárologjon, és egy kicsit karamellizálódjanak a szeletek. Majd pótoltam a vizet, mindig egy picikét, és puhára pároltam az édesköményt. Végül egy tálba tettem hűlni.
  4. A halat csak úgy olaj nélkül megsütöttem ugyanabban a wokban, amelyben a zöldséget, majd a fakanál segítségével összetörtem a halhúst.
  5. A többi zöldséget és zöldet csak szépen felaprítottam, és összekevertem a tojásos masszával.
  6. Fűszereztem, hozzáadtam a halat, csurgattam rá egy kis citromlevet, és a kisült tésztára halmoztam.
  7. A pitét 180 fokon, 30 percig sütöttem.
  8. Mikor már kellően megszilárdult a massza, többféle reszelt sajttal megszórtam.
  9. Fetás-olívaolajos salátát készítettem hozzá.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

1 megjegyzés: